Načítavam moment...
Momentálne nie ste prihlásený

Vyhnite sa kardio tréningom (11 krokov ku zdraviu, 8.krok) (Späť na článok)

Pridajte priamu reakciu k článku

1 2 3 > >>

Hodnoť

noo

Az take tragicke to nevidim, odmysliac si clanky z mercola(to nie je odborna vedecka publikacia), ostava studia katarcanov..kde max. pocet v kontrolnej skupine je 20..co ma vypovednu hodnotu bliziacu sa 0, ale ok .aj tato studia aj potkania a aj oxfordska porovnavala MARATONSKY beh, co nikto rekreacne nebeha a ani ti ziadny trener nepovie behajte 3x tyzdenne 5,5 -11h v kuse
o evolucii sme sa bavili, aj co sa tyka behov
co si ja osobne myslim, ze najlepsie jednak striedat dlhsie trate pomalym tempom, inokedy dat kratku rychlo,pripadne dat tvoju verziu a potom treba striedat aj rozne sporty, dlhonemeniaci sa trening(napr mat stale len beh) unudi aj najvacsieho nadsenca:)
 

 

No ak Mercola, čo jeho tím spracuvava stovky až tisicky studii, ktore vyjdu mesacne, nie je vedecka publikacia, tak už neviem kto potom je. Na druhej strane neodsudzujem aerobne treningy. pisal som, že je rozdiel 30 minut a 3 hodiny. Ale v podstate už je vedecky dokazene, že za menej času možes mat viac. Ak však niekto chce behať hodiny tyzdenne a bavi ho to, tak ja ho podporim. Naco si však vyberať ťažšiu, dlhšiu a menej ucinnu cestu. A takisto obhajujem striedanie tréningov a zapajanie rôznych športov kvôli stereotypu. Paradoxne však je dlhy beh stereotyp. Intervalový môžeš vykonávať rôznymi spôsobmi. Každý si musí nájsť to svoje. Ja hľadám tú najúčinnejšiu cestu, tá však nemusí pasovať každému. CElý článok bol skôr myslený tak, že maratón, čo je ako keby synonymum zdravého športovania, nie je príliš vhodný
 

vedec

Sa posudzuje podla toho kde publikuje a kolko ludi ho citovalo..je sice pekne, mercola ma krasnu farebnu stranku s call free cislom, no stale to nie je kaerntovany casopis, ak vies,co to je system impact faktoru, chapes, co tym chcem povedat, posledna mercolova publikacia vo vedeckych sferach je takmer 10 rokov stara a jeho najcitovanejsi clanok(10r) ma AZ 4 citacie..jeho stranka je cela zalozena predaji jeho vytobkov a preto ho nemozem zaradit na inu uroven ako nasho bukovskeho..
co sa tyka toho maratonu, este raz, nijaky trener ti neodporuci behat maraton 3x za tyzden, 1h kazdy druhy den nie je maraton a aj tak kazdy beha podla svojho tempa, a potom kazdy dlhsie trenujuci ti povie, ze treba davat pause dni, kedy jednoducho necvicis, koli aj tebou spominanej regeneracii, ak niekto aj posiluje znamena to beh mozno 2h tyzdenne, co sa za vytrvalostny beh povazovat neda:)
 

 

Chápem ťa, ale Mercola nie je vedec. Je osteopat ,ktory sa spaja s vedcami a odbornikmi a hlada riesenia. Ja sa tiež neprezentujem ako vedec alebo niečo. Ja sa chcem od nich ucit, aby som priniesol ludom tie najlepšie riesenia. Ale pre kazdeho moze platit nieco ine. A to mi ide. Taktiež asi vieš, že žiadna študia nie je relevantna na 100%. VEdci väčšinou dosiahnu vysledok aky chcu. A vedec môže prijst s nejakym objavom, ale bez ludi ako Mercola, ktorí to spracuju, posunu ďalej a otestuju v skutočnom živote, by bola veda k nicomu. Tiež pochop, že je normalne, že Mercola chce aj zarobiť. Čo je na tom zlé. Teraz v Californii budu 6.11. voľby, aby sa oznacovali GMO potraviny. Monsanto a jemu podobný vynalozili skoro 8 milionov, aby to potlacili. Mercola(800 000) a spol. oveľa menej. Je to Dávid proti Goliášovi, ale Mercola keby nezarabal, nemoze dat 800 000 a nemoze mat kliniku, kde pomaha ludom apod. Peniaze su dobre, ide o to ako ich použiješ. Aj ja chcem veľa zarobiť na svojej stranke, ale najprv pomoct, pretože ked nepomozem, nezarobim.
 

no

Ono tie studie sa ako take posudzuju podla toho kolko si mal dat, ak mas v skupine 20 ludi nikdy nedostanes relevanciu, ved na klinicke testy liekov sa pohybujes v 10000 na jednu skupinu, takze studia, kde mas celkovo cca 50 ludi sa skor blizi ku case study, takze zasadne nemozes pausalizovat, ako si to spravil v clanku, to je to, co som pisala v prvom prispevku
ano kazdy chce zarobit, ako mercola tak aj to monsanto, ta firma co ako ma terajsiu politiku na dve veci, vrazila do vyskumu gmo nehorazne peniaze, nevraviac o tom, ze gmo potraviny nemusia splnat len podmienky beznych potavin, ale ma navyse poziadavkyy ako lieky(napr ak bude mat alergiu na ne)take su podmienky FDA, nevravim ze je to zle testovat, ale ak uz su otestovane nechapem ten boj proti nim, ale v podstate o tom sme sa my dvaja bavili uz davnejsie
a co sa tyka toho ze bez mercoku a podobnych by veda bola na nic, nesuhlasim, nakolko pracujem vo vede a vdaka dnesnym moznostia netu, sa informacie rychlejsie aplikuju, ved uz aj na svk mame niekolko teamov vedcov, co spolupracuju s lekarmi a ich vysledky sa hned apkikuju v terapiach
 

 

TAk v podstate aj Mercola je lekár. Mne ide o to, že lekrá väčšinou nemajú správne informácie. Načo riešiť všetko cez lieky, keď väčšinu liekov netreba. Sama musiš vedieť, aké zbytočné sú vakciny a lieky pre väčšinu pripadov. Pritom stačí prevencia alebo aj liečba inými metodami. Monsanto praveze nema otestovanu bezpečnosť, ale to je na dlhsie. Každých 30 minut spacha v Indii kvôli nim 1 farmar samovrazdu. Oni rujnuju cely polnohospodarsky system. Skus si o nich nastudovat viac. Čo sa týka tých studii, sama si môžeš vyskusart vplyv intervalových treningov
 

ved ja nezatracujem intervalovy

trening, len vravim, ze na zaklade studie, kde mas v skupine 20 ludi nemozes vyvodzovat zaver, a este k tomu ak sa studia tykala uplne niecoho ineho (maraton a klasicke kardio je rozdiel)
co sa tyka vakcin, tema sama o sebe, tazko urcit ktora vakcina je zbytocna a ktora nie je, vsetko zavisi od prostredia, kde sa clovek pohybuje ako sa stravuje, ci aky ma celkovy imunitny system a pod., faktom je, ze vdaka niektorym sa ludstvo zbavilo casti infekcii, ci lahsie sa snimi vie vysporiadat..
a co sa tyka monsanta a jeho politiky, uz som ti to raz pisala napisem to znova, tiez neprestanes kupovat trstinovy kubansky cukor, len preto, ze je z kuby a ludia sa tam koli politike vrazdia..tazke zatracovat gmo len koli chybam politickym je hlupost, napokon aj tak sa uz bez nich nezaobideme, skor ako zakazovat by som podporovala vyskum a testy bezpecnosti..
este jeden taky bonbonik..ak jedavas bio kukuricu mas vysoku pravdepodobnost ziskat rovnake mnozstvo bt toxinu ako pri gmbt kukurici, biopostrek ho obsahuje , napokon ako prirodnej latky habadej..:)
 

 

Je pravda, že 20 ludi nie je vela, ale tych studii už bolo viac. Plus, každý moze vyskusať. V dnešnej dobe, nemyslim Afriku, sú skoro všetky vakciny zbytočne. Ziadne cierne kasle, tuberkulozy a kiahne nie su a nebudu aj bez ockovania, iba mozno minimalne. A naopak je autizmus, alergie a ine problemy kvôli vakcinacii. Je rozdiel, ked Jonas Salk dal svetu zadarmo vakcinu proti obrne a ked Big Pharma cez vladu pretlaca povinne ockovania proti nicomu. Kukuricu nejem, ale GMO mám dostatočne naštudovane a aj politiku Monsanta, ich jediny cieľ je ovladnuť svetove ponohospodarstvo, aby bol každy na nich zavisly. Pritom sa zistilo, že stary sposob je ucinnejsi, zdravsi, setrnejší pre prirodu a este aj vynosnejši. Keby sa peniaze davali na podporu farmarov a nie GMO korporacii, tak by to inak vyzeralo. Ved mi nehovor, že chce ist o 20 rokov do obchodu a mat na vyber len zmutovane potraviny, ktore budu pochadzať napriklad z chovov, kde je 10 000 chorych krav krmenych GMO kukuricou a sojou. Studie dokazuju skodlivy efekt GMO aj na zdravie ludi a o prirode nehovorim. Super burina a Super hmyz uz je realita. Toto by sa ti pacilo? Taký system. Ved Monsanto rujnuje farmarov. Pozri napriklad filmy Food inc., World according to Monsanto
 

tak teraz si ma uz len pobavil

za a, v nemecku mali vlnu protiockovaniu, a teraz tam maju krasnu vlnu cierneho kaslu a lekari sa chytaju za hlavu, podobna vlna sa zacina uz aj u nas, tiez nie sme izolovani..prave kiahne sa vyhubili prave vdaka mockovaniu a posledne ohniska boli niekde v indii, a teraz sa tato choroba povazuje za vykynozenu uplne a ako jedina vdaka ockovaniu, autizmus, sa podla najnovsich vysledkov povazuje za chyby prenatalneho vyvoja a ukazuje sa korelacia medzi jednak genetikou(receptor testorenu) a hladinou testosteronu matky pocas gravidity,
za b monsatno nie je jedina firma ktora vyraba gmo potraviny, a potom patentove ochrany im platia len 20 ROKOV, u kukurice 10 preslo tazke o 10 rokov uz nebudu moct nikoho zalovat koli poruseniu patentu..tolko k tomu ovladaniu
zmutovane potraviny, to je pras molekularnikov joke, aj kukurica co ako bio pestovana je vo svojej podstate mutant, prapovodna bola trava so 4 semiackami:D, takze KAZDA vyslachtena plodina ci zviera je mutant, ktory vytvoril clovek
 

 

V principe mozu mat nejake ockovania zmysel, ale uznaj, že nema zmysel napriklad 11 vakcin pre každe dieta (v USA). Ty pises ako keby nevidis čo sa deje v zakulisi. Ja mám pocit, že si myslis že Big Pharma chce zdravych ludi a chcu pomahat. Podobne Monsanto. Je rozdiel zastepit strom alebo urobit nejaku zombie potravinu. Ale nechajme to tak. Ja som rád za tvoje názory a budem rád ak budeš ďalej diskutovať. Toto však zatiaľ nikam nevedie. Iba obidvaja strácame čas.) Tak sa maj pekne zatiaľ a teším sa na ďalšie príspevky k iným článkom:)
 

ja mam taky pocit

ze nevies, co chcem povedat, este raz si precitaj metaforu o cukre a kube
nemam rada konspiratorov, napokon na nete je cely huf a kazdy si melie svoje, zda sa ze aj ty si im pricuchol a prebral niektore argumenty, ale to sa stane kazdemu laikovi, ja ti uz len mozem odporucit dostat sa ku karentovanym casopisom a zisavat informacie odtial, nie z pokutnych stranok
jednym z prvych krokov ako sa k nim dostat mozes, je zaregistrovat sa v cvti, za takmer dve eura rocne sa mozes dostat k clankom, ktore su na science, nature a podobne, nie vsetkym sice, ale budes ich mat ovela pristupnejsich ako bez cvti a odporucam vyhladavat clanky cez science direct ci pubmed, pekny den aj tebe
 

 

Diky za odporucania, rad ich vyuzijem, ale zasa na Mercolovej stranke sa mozes dozvediet,že jeho tim spracuvava všetky najnovsie studie. To znamena, že on je clovek, ktory to ludom uľahčuje tym, že im to potom jednoducho prinesie. To chcem robit aj ja. Nieco o tom, čo dokazal si mozes precitat tu:

http://articles.mercola.com/si...

Na druhej strane, nechapem vlastne ako sme sa k tomu dostali, lebo o prospesnosti intervalovych treningov uz niet pochyb ani z pohladu vyskumu. A taktiež o negativnom vplyve maratonov a pod. Aj ked jasne, že bežny kardio je lepší ako nič a moj nadpis bol trocha zavadzajuci. Ale to som v clanku vysvetlil ako to bolo myslene. Každopadne vyuzijem aj karentovane casopisy, takže diky za radu:)
 
Hodnoť

 

Ahoj, tvoj nadpis si myslim ze je trosku zavadzajuci, nakolko aj v clanku hovoris o skodlivosti extremne dlhych (maratonskych) behov. Nie je preukazana ziadna skodlivost, ba naopak, stredne dlhych behov (10-20km). Beh je jeden z najprirodzenejsich ludskych pohybov a po precitani tvojho clanku, moze mat kopec ludi o dalsi mylny argument viac, preco nebehat.
Intervalovy trening, samozrejme patri k akemukolvek serioznemu treningu, je to ale iba jedna zlozka - napr. pre budovanie rychlosto. Dlhsie behy v aerobnom/zmiesanom pasme su zas najvhodnejsim typom treningu na budovanie aerobnej kondicie.
Ak sa bavime iba o "chudnuti" tak potom suhlasim, ze najefektivnejsim nastrojom su intervalove a silove treningy.
 

 

Rozpravame sa aj o chudnuti a aj o najucinnejsom spôsobe cvičenia, ktorý ti zabezpečí množstvo iných výhod. Nemusí však vyhovovať každému. Práveže ludí chcem podporiť k cvičeniu, ale veľa ludi necvičí, lebo sa im nechce behať hodiny tyzdenne. Paradoxne za par minut mozu ziskat viac. Nesuhlasim, že aerobna kondicia sa najlepšie zvyšuje dlhsimi behmi. Aj som to spominal v článku, že intervalmi rýchlejšie zlepších aeróbnu kondiciu. Ale zalezi to na mnohych inych faktoroch. V prvom rade musis svaly vycerpať. Tiež je rozdiel, čo je tvojim cieľom. Ale pre beznych ludi je najucinnejsia metoda vysoko intenzívne cvičenia. Intervalový tréning je len jeden z viacerých typov takeho treningu. Sam si to mozes vyskusat
 

 

Myslim si ze clovek ktory nesportuje a ty mu hned na zaciatok naordinujes intervalovy trening v podobe sprintov nebude dvakrat spokojny po takomto masakri. Intervalovy trening fajn ale su daleko lepsie moznosti ako sprinty. Moj nazor je, ze este lepsi ako intervalovy trening je silovy trening, obcas spestreny intervalmi.
Ohladom aerobnej kondicie, intervalmi ju vybudujes do nejakej hranice, ktoru uz potom tazko posunies a zostava ti bicykel alebo beh.
Ale nebudeme riesit detaily, beriem ze mas svoje skosenosti a z tych vychadzas... Hlavne ze je nejaka osveta :)
 

 

Neviem či si detailne cital moje clanky, ale spominal som ako začať ak si začiatočník. Tiež som pisal o silovom treningu- Super Slow.... Aj ten obhajujem. Zajtra o tom napisem viac. Samozrejme silový tréning sa da vykonať rôzne. V jednom odkliku z dnesneho članku si mozes najst 1 celu studiu, ktorá skumala silový tréning(resp resistance trianing) a klasicky kardio. Skumala vplyv na aerobnu kapacitu. Zistili, že keď pri cvičení ideš do uplneho vycerpania(Intervalovy trening a Super Slow) tak to ma rovnaky efekt na zlepšenie kardiovaskularnych schopnosti ako keby behavas. Samozrejm od určiteho levelu to uz nepomoze, napr. profesionalnym sportovcom. Ale ako som pisal v clankoch, profesionalny sport a cvičenie pre zdravie su 2 velmi rozdielne pojmy. Čize ano, intervalmi vybudujes kondicku len do urcitej formy(ale velkej formy), resp. ked pridas pocet a dlzku intervalov, tak ju mozes zvysit do maxima. Podobne to je aj s aerobnymi behmi. Beh na 140 ti nezlepši velmi kondicku, iba do urcitej miery. Ked budes pridavat zlepsis az do maxima. ako futbalista som zazil treningy do maxima:) ale to uz nie je o zdravi. To je uz o tom co som pisal dnes, že potom futbalisti umieraju na ihriskach. Ale vrcholovy šport je o niecom inom:)
 
Hodnoť

takže...

ak už mám niečo na tom svojom crossovom odbehané, tak to mám zmeniť a 30s. šprintovať ako o život a potom 60 s. si to len tak zľahka odbehávať...a toto mi stačí opakovať 7 krát 3 krát do týždňa a budem fit? Pre človeka, čo je zvyknutý behať-cyklovať-alebo čokoľvek iné v kuse aj hodinu, to musí byť ťažké meniť svoje zvyky. Asi posuniem tento článok sestre, ktorá sa snaží zhodiť, ale ak neschudne, alebo priberie bude zlá :)
 

 

TEnto typ cvičenia je vhodný pre bežných ľudí. Ako som spominal v článkoch, je rozdiel maximálna výkonnosť a dlhovekosť a zdravie. Sám som profesionálny športovec a viem, že to je nie je až tak o zdraví. Pre tvoju sestru to však bude vynikajuci sposob ako rýchlo schudnut, spevniť a udržať sa v potrebnej forme:)
P.S. Skus to kombinovať. Intervalový tréning pre teba asi nebude príliš náročný, ale ak chceš podporiť dlhovekosť a zdravie, musís zapojiť rýchle svalove vlakna. Na druhej strane ja mam vynikajucu kondicku a 12minutový intervalový tréning mi dávať zabrať.
 
Hodnoť

 

*** Po opakovanom hrubom porušení Kódexu diskutujúceho boli zmazané všetky diskusné príspevky tohto autora.
 

 

Samozrejme neodsudzujem aeróbne tréningy. Ale nedoručia vám to, čo intenzívne lebo nezapojíte rýchle svalové vlakna. Ide tu o to, že za menej možete mať viac
 

1 2 3 > >>

Prihláste sa

(?)
 


Ďalšie možnosti
Zoznam diskusií

Registrácia
Zabudnuté heslo
Kódex diskutujúceho

Najčítanejšie


  1. Júlia Piraňa Mikolášiková: Pomôže ústav Kočnerovi k doživotiu? 5 455
  2. Tibor Bindas: No a pani excelencia zo skládky pezinskej nech sa rozhodne... 4 406
  3. Tomáš Blahuta: A KTO je tou TREŤOU osobou a prečo bola kamera na biliardovom stole? (Video o Kiskovi) 3 625
  4. Peter Cmorej: Vzdušné zámky Borisa Kollára – na kom a na čom stojí jeho volebný program? 1 363
  5. Slovenský inštitút pre bezpečnostnú politiku : Danko, Kotleba a Harabin si platia reklamu na dezinformačnom webe 1 159
  6. Michal Porubän: "Ďakujeme" pán Blaha...ste výnimočný a úžasný..spolu rastieme!..ALE... 1 061
  7. Vladimír Zervan: Zhnité Pellegriniho zemiaky 994
  8. Tomáš Mihalík: Ľuboš Blaha prichytený pri manipulácii verejnej mienky 816
  9. Martin Droppa: V nedeľu si zapnite našu 'Dvojku' 759
  10. Filip Pastorek: Existuje justičná mafia na krajských súdoch? 682

Rebríčky článkov


  1. Štefan Vidlár: Jak sme vykúrili Ňemcú
  2. Simona Mačorová: Menštruácia a ženská cykličnosť
  3. Matej Hank: Úspešné ťaženie Getafe CF v španielskej La Lige. Čo je ich motorom k úspechu?
  4. Vladimír Vittek: Pomôžme mladým pracujúcim študentom
  5. Peter Slivovic: Zlý sused II.
  6. Roman Hutira: Žijeme ako bláznivý Jack Sparrow, nemáme cieľ, ani SMER.
  7. Július Kovács: V parlamentke boli vraj hnusné zvieratá s gorilami.
  8. Ľudovít Herman: Ladislav Miko - Zlý Zajo, na kandidátke SaS na 98 mieste
  9. Ivan Švajlen: Môj stret so smeráckou štátnou správou
  10. Peter Fiabáne: Snažme sa nezablúdiť.

  1. Päť vecí, ktoré vyplývajú z videa Šuligu a Reichela o Kiskovi
  2. Prieskum preferencií: OĽaNO opäť narástlo, je tesne za Smerom
  3. Bolo ich deväť a zomreli strašnou smrťou. Záhada dodnes láka bádateľov
  4. Ostane Magoni trénerom Vlhovej? Musím buchnúť po stole, tvrdí otec lyžiarky
  5. Pőtheová, ktorej úrad zisťuje zdroj videa s Trnkom, robila Kočnerovi PR
  6. Kočner píše Haščákovi: Ty sa mňa ľakať nemusíš
  7. Kiska: Poviem polícii, kto je za anonymným videom
  8. Ľudia zo zvolenskej bytovky vzdali súboj s fašizmom
  9. Vlhová vyhrala slalom v Kranjskej Gore a v hodnotení disciplíny predstihla Shiffrinovú
  10. Pellegriniho neskutočný život (píše Beata Balogová)

Už ste čítali?